Bilder

Isfiske i juni

Padling i forsavannet

Pulktur på Finnlandsfjellet

Jeg og min lille turkamerat hadde en flott tur opp på Finnlandsfjellet på søndag. Nordnorge viste seg fra sin beste side med sol og plussgrader.

Morgen tur

I dag tok jeg å Linnea en grytidlig topptur opp på Rødtind. I nydelig vær hadde vi en flott tur.

Pappaperm

Nå for tiden er jeg ute i pappapermisjon, og det trives jeg veldig godt med. Den siste tiden har været vært veldig bra, så da har det blitt mange turer på ski med datteren ...

Lysere tider

Det går mot vår, sommer og lysere tider, men mørketia er flott den å. Her er noen bilder fra vinteren som har vært.

Lunsj i det fri

Her om dagen bestemte vi oss for å ta lunsjen ute i skogen. Vi gikk bare hjemmefra og rett opp i skogen. Små turer er også bra turer :)

Vinterjakt på Ringvassøya

Jeg og min gode venn Freddi Johansen tok oss en jakttur på Ringvassøya. Selv om det kun ble ei rype, og var ganske vindfullt, ble det en flott tur i nydelige omgivelser.

Jakt og fisketur i flotte omgivelser

I nydelig vintervær fikk jeg meg en flott tur med både jakt og fiske. Rype ble det ikke, men hva gjør vel det når kilosørretten kom opp på isen :)

Skitur i Tromsdalen

I dag tok jeg på meg skiene og tok meg en treningsøkt innover Tromsdalen. Det var en flott tur i nydelig vinterlandskap.

Flotte skiløyper i Tromsø i dag

Ta barna med på tur

Jeg har hatt datteren min med på tur, sommer som vinter, helt siden hun lærte å gå. Det har gitt noen fantastiske øyeblikk for oss begge. Anbefaler alle å ta ba...

Lunsj i det fri

Selv korte turer er flotte turer. Jeg og samboeren min pakket sekken og dro ut på fjellet for å ta lunsjen der. Årets beste lunsj :)

Nyttårsfeiring til fjells

Nyttårsaften ble i år feiret på fjellet. Raketter ble byttet ut med bål og stjerneskudd. Det var en fin opplevelse som jeg oppfordrer alle til å prøve.

Rypejakt i vakre omgivelser

Selv om mørketia har gjort sitt inntog og høst stormene kommer på rekke og rad, er det fortsatt mulig å få oppleve noen fine dager på fjellet. Var så hel...

Jakttur på Krokenfjellet

Jakttur på Kvaløya

Jakttur i Ballangen

Årets høstferie ble tilbragt i Ballangen. Innimellom familiebesøk ble det heldigvis tid til jakt og friluftsliv.

Jakttur i Kvænangen

I slutten av september var jeg på jakttur i Kvænangen med min gode venn Øyvind Pedersen. Det ble fine dager i godt rypeterreng og varierende vær.

Vakker solnedgang i Tromsø

Jakttur på Ringvassøya

Sesongens første jakttur ble gjort på Ringvassøya. Det ble en kort tur pga at jeg var nyoperert i kneet. Fangst ble det likevel :)

Høsttur til Glimma

I flott høstvær tok jeg med Nora og hennes venninne Emma på telttur til Glimma. Det ble en fin tur med fisking, båling og teltliv.

Treningstur opp Verdenssvaet

Bilder fra treningstur jeg og Linda hadde opp Verdenssvaet.

Flott tur til Sennvatnet

Pga av en skade i kneet har det dessverre blitt lite fjellturer denne sommeren. En tur til Sennvatnet måtte jeg likevel få til. Det ble en flott tur med nydelig vær og godt selskap.

Padle og fisketur

En av sommerens fineste turer var turen vi hadde på Djupvannet. Vi tok med oss teltet og overnattet på Storholmen, og der ble det både padling, fisking og bålkos.

Sommerbilder fra ferien på Sunndalsøra

Sommerbilder fra Ballangen

Helgetur til Lofoten

Jeg tok med jentene mine og dro på tur til Laukvik i Lofoten. Her er noen bilder fra turen.

Sommerbilder fra Nordnorge

Noen utvalgte bilder fra sommerferien.

Sommerferie start

I starten av sommerferien har det blitt en del padling både på meg og datteren min. Her er noen bilder fra turene våre.

Endelig i gang med ørretfiske

I helga kom jeg endelig i gang med årets ørretfiske. Fisket var ikke all verden, men var fint å komme seg i elva og nyte turlivet.

Joggetur opp mot Fløyfjellet

Etter noen regntunge dager tittet sola fram igjen her nord. Da var jeg rask å snøre på skoene og ta en løpetur opp fjellet der jeg bor på Gammelgård. Godt å v...

Fjæratur i regn og vind

Det er et ordtak som sier at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlige klær. Vi valgte å stole på ordtaket og tok oss en tur i fjæra i regn og kraftig vind.

Midnattstur til Håkøya

Padletur i Tromsøysundet

Selv om det var grått og regnbyger, ble det en fin padletur i Tromsøysundet i dag.

Padletur

Padletur på vestsiden av Tromsø-øya i nydelig vær.

Padling i midnattsola

Fikk endelig testet ut ny kajakken fra Hasle. Hva er bedre enn å gjøre det i nydelig nordnorsk sommervær 😊

Bålkos i påskeferien

Skitur på Djupvannet

Jeg og Nora tok oss en skitur på Djupvannet. Flott tur i ganske fint påskevær.

Skitur opp Tromsdalen

Flott skitur oppover Tromsdalen i nydelig vær.

Tur på Litje Blåmann

Jakttur på Ringvassøya

Joggetur opp til Slaktarhaugen

Jakttur på Kvaløya

To topper på en tur

I jakten på 10 topper i sommerferien tok Nora 2 topper i dag. Den 13 km lange turen i fjellheimen tok 4 timer. Det var en sliten men fornøyd 10 åring som nå har tatt 5 topper i ...

Løpetur fra Fuglevannet til Djupvannet

I dag ble det en løpetur fra Fuglevannet til Djupvannet via Håfjelltuva, Bruna, og Linken. Det var ei god treningsøkt i fint terreng, men en del tåke i fjellheimen gjorde at u...

Noras fjellturer

Nora har som mål å ta 10 topper i Ballangen i sommerferien. Et ambisiøst prosjekt med tanke på flere av toppene er veldig krevende å bestige. Til nå har hun tatt 3 t...

Brutal løpetur

Valgte å ta meg ei treningsøkt i fjellheimen i Ballangen i går. Det ble ei tung økt. Jeg løp fra Skarstad og løp først opp til Skarstadfjellet. Deretter lø...

Løpetur i nydelig sommervær

Tok meg en løpetur til fjells når vi endelig fikk litt sommervær her nord. Skulle teste ut løypa der halv ultra maraton skal gå i august, men mye snø gjorde at jeg m&...

Sommerens første fisketur

Selv om det kun ble noen små ørreter, var det godt å komme seg ut på sommerens første fisketur. Mange flere skal det bli utover sommeren.

Ferietid

Nå er det like før ferien starter og jeg gleder meg til nye turer med bål, fiske og turopplevelser :)

Skogstur

Jeg og Nora tok oss en liten tur i skogen i går ettermiddag. Fin tur selv om det hang lauvmark overalt. Blir nok et år til med oppspist skog her i Tromsdalen.

Magisk stemning på fjellet

Tur til Sennvannet

1.mai helga tok jeg med min kjære mor og dro til Sennvannet. Der hadde vi noen flotte dager i varierende vær. Her er noen bilder fra turen:

Ballangen - Ofotens perle

Ballangener en naturperle av de sjeldne og en flott plass for turopplevelser.Flotte fjell,vakre Efjord, og mange gode fiskevann gjør at jeg ofte drar "hjem" for å dra på tur. Jeg har hatt mange fi...

Kveldstur i Efjorden

Første dagen med skikkelig godvær denne påsken fikk vi 1.påskedag. Vi var invitert i dåp på dagen, så vi måtte bruke kvelden til tur. Jeg, Nora, og min kjære mor tok turen til Efjorden og tok o...

Isfisketur og fjelltur.

Langfredag brukte vi til både isfiske og fjelltur. Først var vi på isfisketur på forsavannet. Der ble det 3 flotte røyer. Deretter ble det en vindfull fjelltur til varden på kufjellet. Men selv om ...

Tur til Leirpollvatnet

I dag dro vi på tur til Leirpollvatnet i Efjorden. Der ble det isfiske, båling og andre flotte turopplevelser.

Joggetur med Nora

Jeg og Nora startet påskeferien med en joggetur i området der jeg vokste opp. Det ble en fin joggetur i flotte omgivelser.

Fjelltur i Spania

Denne uka var jeg i Albir i Spania og fikk tatt noen turer på noen små fjelltopper. Det var godt oppmerkede stier og veldig fint å gå der. Utsikten på toppen var også flott. Her er noen bilder:

Tur på Sjåfjellet

I dag ble det en tur opp til Røde kors hytta på Sjåfjellet. Det var fint føre oppover, men litt lite snø i starten. Været var bra med lett overskyet, relativt vindstille og noen små minusgrader.

Skitur til Kjølen

I fantastisk vær tok jeg og Thomas Salamonsen fjellskiene fatt og tok oss en tur på Kjølen. Det var en helt fantastisk flott tur, og utrolig nok var det vindstille på toppen.

Årets første skitur

Vinteren har vært snøfattig og det har dermed vært dårlig med skiturer denne sesongen. Søndag var det imidlertid strålende vær og føre og jeg kunne dermed bokføre årets første skitur.

Vintersol

Vinterfarger

Tromsø Mountain challenge

I helgen skal jeg løpe 3 fjell og motbakkeløp. En utfordring jeg både gruer og gleder meg til. Du kan lese mer om løpene på msm.no.

Helgetur på Sennvannet

Hadde en flott tur på hytta ved Sennvannet i helga. Været var til tider veldig bra og fisket var fantastisk bra. Her er noen bilder fra turen.

Kveldstur på Tromsdalstind

Jeg å Matias som Olsen tok oss en tur opp på Tromsdalstind i strålende nordnorsk sommervær. Vi var oppe på toppen kl 22.

Turopplevelser i Oslo

Bilder fra ferielivet i Oslo :)

Turopplevelser på Polar Zoo

Bilder fra Polar Zoo

Feriebilder

Turopplevelser

Lillepia mi koser seg med turopplevelser i ferien :)

Bilder fra første dag på Børgefjell

Snart klart for Børgefjell

På søndag drar jeg og min gode turkamerat Runar Danielsen til Børgefjell for å oppleve nye turopplevelser. Børgefjell er Norges nest eldste nasjonalpark og har 50 års jubileum i år. I tillegg t...

Svartkjelen, en trofast turkamerat.

Padletur i midnattsol

Hadde en fin padletur i Movika på Kvaløya sammen Sigve Andersen. Nesten litt magisk å padle i midnattsola :)

Flott lørdagskveld på Kvaløya

Midnattsol

Trollvannet

I dag var jeg på Trollvannet i nydelig vær.

17.mai feiring

Turbilder fra helga i Lofoten

Her er noen bilder fra turene vi hadde i Lofoten i helga. Bildene er tatt i Mortsund.

Lofoten

Kveldsol i Lofoten.

Fjelltur i Lofoten

Vi var på en liten fjelltur i dag. Vi gikk opp fra Statles Robuer og opp på en liten topp. Flott tur.

God helg!

Ønsker alle en riktig god helg :)

God helg

Ønsker alle ei riktig god helg!

Nora`s første natt i snøhule

I går gravde jeg en snøhule rett utafor leiligheta. Nora syntes det var kjempespennende med snøhule og var ikke tung å be når jeg foreslo at vi skulle overnatte i den. Her er bilder fra Nora`s før...

Flere påskebilder

Her er noen bilder tatt med mobiltlf i påsken

Påskebilder

Påsken bød på et varierende vær, med alt fra sol og vindstille, til tett snøvær og kraftig vind. Det ustabile været og faren for snøskred gjorde at noen av påskeplanene måtte forandres, men gode tu...

Turjenter

Datter og bestemor på tur:)

Påskebål

Nydelig på fjellet i dag

God helg

Med påskevær ute ønsker jeg alle god helg med dette stemningsbildet tatt på Stabbvatnet i nydelig vintervær:) Thomas Salamonsen og den berømte Rypa:)

Tidligere vinterbilder

Siden været i vinterferien har vært elendig og ødelagt alle muligheter for fjellturer, får jeg legge ut noen bilder fra tidligere turer. Runar og Odd Levi på GlimmaGutten i røykenPølsekosIsfiske p...

Turbilder fra hjemkommunen min

Ballangen har utrolig flott natur og jeg bruker hver anledning jeg har til å komme meg ut og nyte den når jeg er hjemme. Her er noen bilder fra den flotte hjemkommunen min:) LangvatnetDjupvatnetSø...

Padletur til Store Grindøya

Her følger noen bilder fra en padletur jeg hadde med Sigve Andersen og Thomas Salamonsen i 2009. Vi padlet rundt Store Grindøya og tok en lunch i nydelig seinvintervær. En fin dagstur å ta.. Kajak...

70 års jubilanten:)

Hurra for min kjære mor blir 70 år i dag. Er nok henne jeg kan takke for at jeg har blitt så glad i turlivet. Hun tok oss med på fjellturer fra vi var små og vi fikk i samisk tradisjon være med rei...

Back on track

Etter en lang juleferie fra bloggen er jeg nå tilbake. Har desverre vært lite turliv nå i januar pga at futsalspilling med Nordpolen har okkupert helgene.Hadde dog en flott fjelltur i jula som jeg ...

Fuglevatnet

Straumvatnet og Nordre Bukkevatn

Geitvatnet

Efjorden en høstdag i 2011

Skal fremover legge ut et bilde om dagen som jeg kaller dagens bilde. Magnus Vik nyter utsikten i godværet på en jakttur i Dåfjorden

Turbilder sommeren 2012 del 2

Nora og Sverre i Råna Ståle skuer utover EfjordenNora styrer båten med stødig hand:)SeifiskeBåtføreren:)Utsiktfra fjæra i Råna.Ståle nyter utsikten i Skarstad Bålkos ved RøyvannetHerlige turkamera...

Bilder fra tursommeren 2012 del1

Selv om sommeren 2012 ikke har vært den beste værmessig, har jeg kommet meg på mange småturer. Har vært både på fjellturer og fisketurer. Her følger en del bilder fra sommeren 2012: Nemi koser seg...

Liten tur i skogen

Jeg og Nora fikk oss også en liten spasertur i skogen i helga. Her er noen bilder fra den turen:

Gamle bilder

Her er noen bilder fra tidligere turer: Stolt fisker:) Camilla prøver lykken i Djupvannet Djupvannet Djupvannet Sigve i DåfjordenRypa bare falt ned:) Jakttur i Dåfjorden Stolt jegerKlar for ...

Bålbilder

Når man er på tur så er det alltid kos å fyre opp et bål. Her et knippe bilder med bålkos:) Jegå min kjære bror RobertNora har kontroll på bålet:)Jegå Nora:)Stort bål gir mye varme:)Blåtimen:)Ka...

Nora på tur:)

Jeghar ei datter som heter Nora og er 7 år. Hun synes det er fint å være med på tur og liker å ligge i telt sommer som vinter. Her er noen bilder fra turer vi har vært på.

Utsiktsbilder

Her er noen flotte utsiktsbilder tatt i vakre Nord Norge:)DåfjordenHillesøyaEfjordenTatt fra DurmålstindenHellemobotnHellemobotnKufjelletRåndalen sett fra RåntindenHaukøyfjorden sett fra Blomholati...

Fiskebilder

Som ivrig fisker har det blitt en del fin fangst med fiskestanga. Her er noen bilder av flotte ørretter og røyerjeg har fått.

Turbilder

Tenkerjeg startre bloggen med bilder fra noen flotte turopplevelserjeg har hatt. Alt fra flott utsikt, til fangst av fisk og fugl:) På isfisketur sammen med datteren min Noraved et vann som heter ...