Blogg

17.mai feiring med fjelltur

Jeg og Linnea startet feiringen av nasjonaldagen med en fjelltur. Der koste vi oss i nydelig vær, før vi dro ned og fikk med oss at min eldste datter holdt 17.mai tale på skolen.

Tidlig krøkes

Den må tidlig krøkes, den som god krok skal bli. Min lille datter på litt over året, har allerede vært med pappaen på masse turer. Som med min litt eldre datter Nora,...

Tilbake på bloggen

Nå er det over et år siden jeg har blogget. Mye har skjedd i løpet av dette året. Jeg er blitt pappa til ei nydelig jenta og kjøpt hus i nydelige omgivelser på Kval...

Påsken nærmer seg

Nå er det kun fire uker til påskeferie og nye turopplevelser på isen.

Padling på Finnvikvatnet

Friluftsliv for alle er et friluftsarrangement som er tilrettelagt for barn og unge og som alle kan være med på. Datteren min har vært på flere av disse arrangementene og stortr...

Koser oss på Børgefjell

Jeg og min gode turkamerat Runar Danielsen er nå på Børgefjell. Vi har hatt strålende vær og flott tur. Detaljert beskrivelse av turen kommer når jeg er kommet hjem....

Til ettertanke

Fin dag på Tromsø Villmarkssenter

Jeg og Nora var i helga på besøk på Tromsø Villmarkssenter og hadde en fin dag der. I strålende påskevær fikk vi sett et imponerende anlegg som blant annet inneholder flere lavvoer, konferansebygg...

Skidag på jobb

Onsdag hadde vi skidag på Tromsø Maritime skole. Dagen ble tilbrakt i bakkene til Tromsø alpinsenter. Med strålende sol fra skyfri himmel ble det en super dag både for lærere og elever.

God helg

Ønsker alle en riktig god helg:)

Mørketid

Det blir ikke så mange turer i mørketia, men er man heldig med været kan det være veldig flott. Her er noen bilder fra tidligere turer:

Anne Berit

Ei somer med på en delturer er Runars bedre halvdel Anne Berit. Hun har fått mer og mer smaken på friluftslivet og ønsker ofte og være med når jeg og Runar planlegger turer. Noe som vi selvfølgelig...

Verdens tøffeste chihuahua

Når jeg og Runar drar på tur har vi som oftest med en fast firebent følgesvenn, en chihuahua med navnet Nemi. Nemi er en skikkelig friluftsliv hund og hun har vært med både på korte og lange turer...

Videoer fra Børgefjell

I tiden framover skal jeg legge ut noen videosnutter fra uka på Børgefjell. Skal prøve å redigere de sånn at jeg får lagt ut dag for dag.

Børgefjell

Nå har vi vært på en ukes tur i Børgefjell nasjonalpark. Det levde opp til forventningene og mere til. Jeg skal etterhvert skrive om turen her på bloggen, men grunnet mye reising i ferien vet jeg...

Fin helg

I helga har jeg fått meg 2 flotte turer. Fredag var jeg på isfisketur og lørdag gikk jeg en flott skitur fra Snarbyeidet til Tromsdalen. Bilder fra turen kommer...

Dårlig turvær

Jegoglillepia mi hadde planer om å dra til fjells i vinterferien, men været har foreløpig satt en stopper for turlivet. Værmeldingen framover er heller ikke hyggelig lesing, så fram til helgen ser ...

Årets første telttur

Til helga planlegger jeg og lillepia mi og komme oss ut på telttur hvis det fine været holder seg. Nå har det vært vanvittig flott vær i lang tid her i Tromsø, så satser på at det holder seg til ov...

Glimma

Har fått noen spørsmål om vann i Tromsø området som er bra å isfiske på før jul. Jeg har ikke så mye erfaring med isfiske i førjulstider men har hørt fra andre at Glimma skal være et ganske bra van...

Jul til fjells

Denne julen har jeg planer om å gjøre noe nytt i julen, nemlig feire den på fjellet under enkle forhold. Planen er å feire jul i ei enkel hytte uten strøm og vann langt unna julens stress og mas. ...

Min nye turkamerat

Har invistert i ny dunjakke til vintersesongen og førsteinntrykket er fantastisk. Jakken er lett, varm og med fine detaljer. Den er rett og slett utrolig god å ha på!Gleder meg til å få testet denn...

Resten av Sitas - Hellemobotn

Jeg begynte før sommeren å skrive om denne turen, men kom ikke lenger enn til dag 3 før sommerferien kom og det ble en pause med skrivingen. Nå skal jegde nærmeste dagene komme med resten av den fl...

Tips til alle turentusiaster

Et nyoppstartet firma det er verdt å legge merke til er North-Adventures i Nordreisa/Kvænangen. North-Adventures er et nyetablert selskap i Nord-Troms som administreres av Ravelsnes Gjestegård i...

Ferien er over

Da var ferien over og man er tilbake i virkeligheten. Har ikke fått skrevet så mye på bloggen i ferien grunnet at jeg ikke har hatt tilgang til internett. Nå blir det derimot bedre tider og fortset...

Rago nasjonalpark

Da nærmer det seg årets høydepunkt. En fjelltur på 10-12 dager på jakt etter naturopplevelser og godt fiske. Etter litt research har vi bestemt oss for å for det meste loffe rundt i Rago nasjonalpa...

Ferietid

Er på ferie i Tigerstaden med min datter og det blir derfor ikke skrevet så mye på bloggen. Det blir forståelig ikke så mye turliv her nede, men teller nå ned til 17. Juli. Da er det avgang fra Sul...

Ørettfiske til helga

Til helga skal jeg ta teltet med og dra på fisketur. Har sett meg ut et vann på Ringvassøya som skal testes ut. Får bare håpe at isen er gått og at ørretten er bitevillig. Med på turen blir Geir I...

Isfisketur i juni

Våren har vært kald og snøen ligger fortsatt lagt nedover fjellene. Det er dermed fortsattflotte forhold for isfiske på fjelletog vil nok være det ei god stund til. Helga 15-16 juni planlegger jeg...

Videoer fra 17.mai helga

Har lagt ut noen videosnutter fra 17.mai helga. De ligger på rekke og rad nedenfor dette innlegget.

Klar for avgang

Da var sekken pakket og man er klar for sesongens siste isfisketur. Vi satser på å starte marsjen opp til Geitvatnet seint i kveld og gå til Sennvatnet hvorvi muligens kan overnatte i ei hytte. Så ...

Sesongens siste isfiske tur

Våren er kommet og isfiske sesongen går dermed mot slutten.Tilhelgen skal jeg og Runar Danielsen gjøre et siste forsøk på å få storrøya på kroken. Vi drar opp allerede onsdagskveld og 17. mai blir ...

Pappa si pia:)

Turutstyr på nett

Framover skal jeg, i tillegg til alt det andre jeg skriver på bloggen, komme med gode tips på friluftsutstyr på nett. Jeg har de siste årene nesten aldri handlet utstyr eller klær til friluftsliv t...

Senja på langs og Skjomen-Hellemobotn

Gjengen som gikk Skjomen-Hellemobotn i 2009 Etter en påskeferie uten nettilgang så er jeg tilbake med nye turrapporter og andre ting fra å med i morgen. Det kommer blant annet rapporter fra en flo...

Påskeferie 2012

Da er endelig påskeferien kommet. Jeg skal tilbringe årets påske i Finnmark på hytta til min bror. Hytta ligger ved Repvågstrandahelt øst på Porsangerhalvøya. Porsangerhalvøya er kjent for å være ...