Fisketurer

Fisketur til Sennvannet

Jeg og Kristian Bergfald tok oss en tur til Sennvannet for å sjekke fiskelykken. På vei oppover stoppet vi innom både Hjertvannet og Ørretvannet og det ble fin ørret i begg...

Jonsok

Midtsommer dagen ble stort sett tilbrakt ute med fiskestanga, kun avbrutt av litt VM fotball på tv. Først dro jeg og min gode kamerat Erol til Stilla, hvor vi fisket og koste oss varmr&...

17.mai feiring på isen

Tradisjonen tro drojeg og min gode turkamerat Runar Danielsen til fjells for å feire nasjonaldagen. Det ble en tur i varierende vær, men vi hadde det som vanlig veldig fint. Her er noen bilder fra...

Isfisketur til Trollvatnet

Søndag 26. mai hadde jeg en flott isfisketur til Trollvatnet. Det var strålende solskinn og når fisken i tillegg var bitevillig var det ikke mye å klage på. Første del av turen måtte jeg gå til fo...

17. mai tur i strålende vær (del 2)

Her er bilder fra siste del av turen pinsehelga:

17. mai tur i strålende vær

17. mai helga var jeg og Runar på isfisketur. Vi dro opp torsdag og var der helt til søndags kveld. Værgudene var snille og gav et strålende vær alle dager, og når fisken også bet på var det en fl...

Fisketur til Trollvatnet

Forrige helg var jeg på Trollvatnet på isfisketur. Trollvatnet liggerpå fastlandsiden av Tromsø ogletteste måten åkomme seg dit er å kjøre tilSnarbyeidet gå derfra. Snarbyeidet ligger ca 4 mil fra ...

Årets første isfisketur

Jeg våknet tidlig tirsdags morgen og gjorde meg klar for nok en arbeidsdag. Da jeg hadde spist frokost og satt med kaffekoppen i handa å kikket ut vinduet, så jeg at det kom til å bli en flott dag....

Isfisketur til Stabbvatnan

Her er noen bilder fra en isfisketur til Stabbvatnen med Mikkel Rasmussen. Første hullet gjøres klartFørnøyd med fangstenBlåtimenFornøyd:)Litt ruskevær var det også i løpet av helgenFine dager på ...

Isfisketur på Glimma

Her er noen bilder fra en isfisketur på Glimma med Runar Danielsen og Øyvind Pedersen: Geir Israelsen med fru kom også å hilste på. Øyvind godt innpakket:) Gutta i røykenØyvind prøver å lure sto...

Sitas - Hellemobotn dag 7

Siste dagen på turen tilbragte vi nede i Hellemobotn. Vi traff 2 gjestfrie jenter der som inviterte oss på besøk på hytta deres. Etter ei stund der dro vi ned til sjøen og fisket sei som jentene ko...

Sitas - Hellemobotn dag 6

Vi våknet tidlig også denne dagen og gjorde klart for frokostlaging. På menyen sto det havregrøt. Det var faktisk det eneste vi hadde igjen av frokostmat. Etter at frokosten var inntatt tok vi oss ...

Sitas - Hellemobotn (dag 5)

Etter en god natt med god søvn i hytta var vi uthvilt å klare for å vandre videre mot Hellemobotn. Vi fikk i oss en bedre frokost før vi tok farvel med våre nederlandske venner og startet vandringe...

Sitas - Hellemobotn (dag 4)

Etter en natt med dårlig søvn i etvarmt og trangt telt, bestemte vi oss denne dagen å gå fram til Røysvatn og se om det var mulig å få ei natt i Røysvatnhytta. Det var varmt og mye innsekter i luft...

Sitas - Hellemobotn Dag 3 (del2)

Etter at vi var kommet oss over sundet fortsatte vi vandringen. Vi var usikker på hvor langt vi skulle gå før vi slo leir for natten, men satset på å finne en plass ved et bra fiskevann. Bovrojavr...

Høsttur til Storeggvatnet

I fjor høst dro jeg på fisketur til Storeggvatnet sammen med Runar og hans kjære Anne Berit.Letteste rute til Storeggvatnet er å kjøre innerst i Råndalen og gå derfra. Det er ikke så langt å gå dit...

Fiskelykke på Sennvatnet (dag 2)

Etter en god natts søvn i hytta våknet vi til et fantastisk vær. Sola skinte fra skyfri himmel og det var nesten helt vindstille. Eneste minuset var at kleggen var våknet til liv, og den hadde inge...

Fiskelykke på Sennvatnet (dag 1)

I begynnelsen av august dro jeg og Ingrid Bogholm Knutsen på fisketur til Sennvatnet. Det var en fisketur som virkelig viste at Sennvatnet er et topp ørretvann. Vi startet turen fredags ettermidda...

Dag 7 Rago nasjonalpark.

Vi hadde klokka på vekking tidlig denne morgenen. Vi var slitne og trøtte begge to etter den lange marsjen dagen før og det var ikke enkelt å stå opp.Planen for dagen var å gå etappen ned til Nordf...

Rago nasjonalpark dag 6

Siden vi var forholdsvis tidlig i seng dagen før, våknet vi ganske tidlig denne dagen. Været var flott og etter frokost satte vi i gang med å teste fisket i Ragovatnene. Fisket var bra og etter et...

Raga nasjonalpark dag 5

Denne dagen våknet vi til et forferdelig vær. Det blåste og regnet kraftig, og tåken lå tett over fjellene så langt øye kunne se. Vi bestemte oss for å bare ta det rolig og se ann været. Hvis været...

Rago nasjonalpark dag 4

Vi våknet denne dagen til et deilig vær. Det var kaldt og blåste litt, men det var ikke nedbør og vinden og temperaturen holdt insektene borte, så vi var veldig fornøyd. Frokosten og morrakaffen to...

Rago Nasjonalpark dag 3

Denne morgenen våknet jeg tidlig, og siden turkameraten fortsatt sov som en stein, bestemte jeg meg for å ta en tur langs vannet og prøve å lure røya. Jeg tok med meg slukboksen og stanga og gikk l...

Rago nasjonalpark dag 2

Vi sov vel og lenge første natta på turen. Dagen før hadde vært tung og lang, så vi trengte nok godt med hvile. Planen for denne dagen var i utgangspunktet å gå til Ragohytta, men under frokosten,...

Rago nasjonalpark dag 1

Vi startet ferden fra Ballangen tidlig morgen og kjørte sørover mot Nordfjorden. Etter en fin fergetur fra Skarberget til Bognes kjørte vi til oppkjøringen mot Rekvannet hvor vi parkerete bilen. Gr...

Sitas - Hellemobotn dag 3 (første del)

Siden vi hadde fått fine røyer dagen før, var vi raske ut på morgenen for å fiske mer. Vi fikk i oss litt frokost før vi igjen sto med fiskestanga i vannkanten. Været var upåklagelig og det var ret...

Sitas - Hellemobotn dag 2

Vi våknet grytidlig denne dagen. Faktisk var vi så tidlig oppe som kl 0630, men likevel var vi sterk og klar for en ny dag med vandring. Etter å ha fått søvnen ut av øynene inntok vi en bedre froko...

SItas - Hellemobotn Dag 1

Juli 2009 dro jeg ogmine togode turkamerater Runar Danielsen og Øyvind Pedersen påtur fra Sitas på Skjomenfjellet til Hellemobotn. Det ble en flott tur på alle måter. Vi startet turen med å kjøre ...

Turhelg

Sommeren er kommet til Nordnorge med sol og akseptable varmegrader. På lørdag satset dermedjeg og Geir Israelsen på en fisketur til Ringvassøya.Vi dro lørdags formiddag og startet marsjen oppmot de...

Fisketur i fjæra

I helga var jeg og Nora på familiebesøk i Ballangen. På lørdags kveld benyttet vi muligheten til å dra på en liten fisketur ned i fjæra. Jeg hadde kun ei lett ørretstang med og hadde kun små fersk...

Testet ørretfisket i Skafossen

I helga tok jeg en snartur ned i Skafossen i Ballangen for å prøve ørretfisket. Vanligvis bruker det er være bra fiske og mulighet for stor ørret der tidlig på sesongen. I flott junivær dro jeg ne...

Isfisketur i varierende vær dag 3

Da vi våknet denne dagen blåste det kraftig. Natten igjennom hadde det vært full storm og snøvær, og teltet var dekt med snø på ene siden. Mens vi lagde frokost klarnet det imidlertid opp og solen ...

Isfisketur i varierende vær dag 2

Etter en regnfull natt i teltet våknet vi til oppholdsvær. Vi sov faktisk i 11 timer så vi var uthvilt og klar for ny ferd mot Storrøyas rike. Det første vi gjorde på morgenen var å sjekke om vi h...

Isfisketur i varierende vær dag 1

Tidlig morgen 17.mai la jeg og Runar Danielsen ut på det som ble en flott, men strabasiøs tur. Vi skulle gå til Bukkvatnet/Geitvatnet i Ballangen kommune, ogløypevalg og vær gjorde turen til ei tøf...

Vintertur til Stabbvatnet

Vinteren 2011 var jeg og Nora på en isfisketur på Stabbvatnet på Ringvassøya. Vi startet avgårde mot Ringvassøya lørdags morgen, og etter en times biltur var vi framme ved Øvre Engelskmannsvatnet,...

Dag 2 Isfisketur 21.-22.april 2012

Vi våknet grytidlig søndags morgen og var trøtte begge to. Etter å ha gjespet av oss den verste trøttheten inntok vi frokost og morrakaffen i teltåpningen.Været var overskyet, noe som kom som en ov...

Dag 1 Isfisketur 21.-22.april 2012

Jeg hadde lenge planlagt at jeg skulle komme meg på isfisketur denne helga og hadde gledet meg veldig. Gleden ble ikke mindre da Geir Israelsen, en rutinert turmann,meldte segsom turkamerat for den...

Isfisketur i nydelig vær

Sola skinte fra skyfri himmel i dag og straks jeg var ferdig på jobb tok jeg skiene fatt og dro på isfisketur. Jeg hadde pakket ferdig sekken med utstyr på forhånd, og når jeg i tillegg var tidlig ...

Øretteldorado

For å finne seg gode fiskevann må man av og til ta sjansen å dra på pionerturerfor åteste ut nye vann. Tidligere denne uken dro jeg og Magnus Børseth på en slik tur og testet ut to vann som vi hadd...

Isfisketur på Hamarøy

Torsdag 5. mars dro jeg og min gode turkamerat Runar Danielsen til Hamarøy for å prøve isfisket på Litle Rekvatnet og andre småvann i området.Litle Rekvatnet er nabovannet til det det litt større R...

Isfisketur til Tverrfjellvatnet

Tirsdag 6.mars 2011 tok jeg og Stein Ivar Ulriksen oss en isfisketur til Tverrfjellvatnet på Kvaløya. Tverrfjellvatnet var helt ukjent for oss og vi hadde heller ikke hørt noe om vannet, så dette v...

Isfisketur på Innerelvvatnet

Innerelvvatnan ligger på Ringvassøya i Karlsøy kommune, ca 70 km fra Tromsø by. Mandag 5. mars 2012 dro jeg og Magnus Børseth dit for å prøve fiskelykken på isen. Vi kom oss litt sent avgårde så kl...