juni 2012

Junitur til Sennvannet

Torsdag dro jeg og Runar på en dagstur opp til Sennvannet. Broren min har hytte der og hadde fått rapporter om at gnagere hadde gnagd et hull i døra. Siden broren min jobber på Svalbard tok vi oppd...

Sitas - Hellemobotn dag 2

Vi våknet grytidlig denne dagen. Faktisk var vi så tidlig oppe som kl 0630, men likevel var vi sterk og klar for en ny dag med vandring. Etter å ha fått søvnen ut av øynene inntok vi en bedre froko...

SItas - Hellemobotn Dag 1

Juli 2009 dro jeg ogmine togode turkamerater Runar Danielsen og Øyvind Pedersen påtur fra Sitas på Skjomenfjellet til Hellemobotn. Det ble en flott tur på alle måter. Vi startet turen med å kjøre ...

Tur til Tromsdalstind

Da jeg våknet søndag og så ut vinduetpå det nydelige sommerværet, bestemte jeg meg raskt for å ta en fjelltur. Jegvalgte å ta turen opppåTromsdalstind. Etter en god frokost tok jeg sykkelen fatt o...

Rypa på Tromsdalstind

Traff rypa på vei opp mot Tromsdalstind 17.06.2012

Turhelg

Sommeren er kommet til Nordnorge med sol og akseptable varmegrader. På lørdag satset dermedjeg og Geir Israelsen på en fisketur til Ringvassøya.Vi dro lørdags formiddag og startet marsjen oppmot de...

Ørettfiske til helga

Til helga skal jeg ta teltet med og dra på fisketur. Har sett meg ut et vann på Ringvassøya som skal testes ut. Får bare håpe at isen er gått og at ørretten er bitevillig. Med på turen blir Geir I...

Nora fisker sei

Nora fisker sei i Råna juni 2012

Liten tur i skogen

Jeg og Nora fikk oss også en liten spasertur i skogen i helga. Her er noen bilder fra den turen:

Fisketur i fjæra

I helga var jeg og Nora på familiebesøk i Ballangen. På lørdags kveld benyttet vi muligheten til å dra på en liten fisketur ned i fjæra. Jeg hadde kun ei lett ørretstang med og hadde kun små fersk...

Sommervær i Tromsø

Tromsø har vist seg fra sin vakreste side de siste dagene. Sola har skint fra skyfri himmel og temperaturen har nærmet seg 20 tallet. Jeg utnyttet det fine været og tok meg noen turer i nærområdet...

Testet ørretfisket i Skafossen

I helga tok jeg en snartur ned i Skafossen i Ballangen for å prøve ørretfisket. Vanligvis bruker det er være bra fiske og mulighet for stor ørret der tidlig på sesongen. I flott junivær dro jeg ne...