oktober 2012

Min nye turkamerat

Har invistert i ny dunjakke til vintersesongen og førsteinntrykket er fantastisk. Jakken er lett, varm og med fine detaljer. Den er rett og slett utrolig god å ha på!Gleder meg til å få testet denn...

Dagens bilde

Sitas - Hellemobotn (dag 4)

Etter en natt med dårlig søvn i etvarmt og trangt telt, bestemte vi oss denne dagen å gå fram til Røysvatn og se om det var mulig å få ei natt i Røysvatnhytta. Det var varmt og mye innsekter i luft...

Sitas - Hellemobotn Dag 3 (del2)

Etter at vi var kommet oss over sundet fortsatte vi vandringen. Vi var usikker på hvor langt vi skulle gå før vi slo leir for natten, men satset på å finne en plass ved et bra fiskevann. Bovrojavr...

Resten av Sitas - Hellemobotn

Jeg begynte før sommeren å skrive om denne turen, men kom ikke lenger enn til dag 3 før sommerferien kom og det ble en pause med skrivingen. Nå skal jegde nærmeste dagene komme med resten av den fl...

Ajungilak Softskin Mat

SoftskinMat er et selvoppblåsbart, varmt og komfortabelt liggeunderlag. Med en tykkelse på 7,5 cm. Har hatt dette liggeunderlaget i 2 år nå og fått testet det grundig. Har brukt det hele året, som...

Fuglevatnet

Turkos ved Kalvedalsvatnet

Isfisketur på Ringvassøya:)

Mammut Claw GTX

Jeg har i en periode nå testet Mammut Claw GTX tursko. Jeg bruker størrelse 40 i sko og det hadde de ikke i herrestørrelse der jeg kjøpte den, så det er damemodellen jeg har testet ut. Jeg har test...

Svipptur på Tromsdalstind

Søndag våknet jeg til et flott høstvær. Datteren min Nora skulle i bursdag denne dagen og jeg hadde dermed nesten 3 timer til rådighet for en liten utflukt.Jeg var usikker hvor jeg skulle ta turen,...

Røyvatnet

Høsttur til Storeggvatnet

I fjor høst dro jeg på fisketur til Storeggvatnet sammen med Runar og hans kjære Anne Berit.Letteste rute til Storeggvatnet er å kjøre innerst i Råndalen og gå derfra. Det er ikke så langt å gå dit...

Gulliklivatnet

Storeggvatnet

Fiskelykke på Sennvatnet (dag 2)

Etter en god natts søvn i hytta våknet vi til et fantastisk vær. Sola skinte fra skyfri himmel og det var nesten helt vindstille. Eneste minuset var at kleggen var våknet til liv, og den hadde inge...

Straumvatnet og Nordre Bukkevatn

Geitvatnet

Fiskelykke på Sennvatnet (dag 1)

I begynnelsen av august dro jeg og Ingrid Bogholm Knutsen på fisketur til Sennvatnet. Det var en fisketur som virkelig viste at Sennvatnet er et topp ørretvann. Vi startet turen fredags ettermidda...

Efjorden en høstdag i 2011

Skal fremover legge ut et bilde om dagen som jeg kaller dagens bilde. Magnus Vik nyter utsikten i godværet på en jakttur i Dåfjorden

Ettermiddagstur med Nora

Jeg og datteren min tok oss en liten fjelltur i det flotte høstværet i dag. Da vi kom hjem fra jobb og skole tok vi bare oss en lett matbit før vi satte avgårde. Vi gikk ikke helt opp på toppen, m...

Rypejakt på Ringvassøy

På åretsandre jaktdag tok jeg og min gode jaktkompis en tur til Ringvassøy for å se om det var nå ryper å få. I nydelig vær startet vi grytidlig fra Tromsø, og i 9 tiden var vi kommet oss i rypeter...

Hagløfs Grym Fjellsko

Grym er en fjellstøvel fra Hagløfs. Jeg har testetdengrundig, både på dagsturer med lettsekk, ogpå lengre turer med tung sekk i tøft terreng og i allslags vær. Mitt første inntrykk av skoen var ...

Sykling på Flågan

I Ballangen er det en plass som på folkemunne blir kalt for Flågan. For folk som ikke ertilhørende i Ballangen er vel navnet Verdenssvaet bedre kjent. For å komme dit må man følgeE6 sørover mot Sk...